Hoi aan alle .NL Manjaro gebruikers

Ik vond dat er hier nogal weinig topics geplaatst waren.

Dus bij deze even een (nutteloze?) invulling:

Hoi ! :smiley:

1 Like

:slight_smile: hallo :slight_smile:

Elke invulling is meegenomen :sunglasses:

Hi :wink:

Hey, :sun_with_face:
Yep, we zijn te bescheiden en doen alles in het Engels.

1 Like

Misschien vervelend om dat te zeggen maar als je echt hulp wilt, is het aan te bevelen om de vraag in het Engels te doen. Er zijn hier veel meer experts die wel Engels maar geen Nederlands spreken, dus helaas: je zult wel moeten.

1 Like

je kan ze altijd stellen :slight_smile: no shot is always a missed shot :stuck_out_tongue:

1 Like

En wÊÊr is een zombie heropgestaan!!

2 Likes

Voor mij is Nederlands wel wat onwennig. Spreek meestal Engels en droom in 't Engels.
8 Jaar linux gebruiker. Laatste 4 Manjaro. Kocht een jaar geleden m'n eerste chromebook, Ben nu voor mijn laptops naar Cloudready aan het overstappen maar hou de mediacentres op Manjaro.
Vond Manjaro het leukst.
Cloudready kan niet zoveel maar is nog lager in onderhoud en met Virtualbox (W10, Androidx86, Manjaro), flatpaks (WPS, Onlyoffice, Kodi) en Crostini-linux (onlyoffice, jave en file-managers etc.) heb ik genoeg voor mijn werk.

3 Likes

Welcome Yotties
:slight_smile:

1 Like

Welkom @linuxghost & @yotties. :slightly_smiling_face:

Thnx. Is Nanook van Apostrophe - yellow snow?

Idd. :+1:

1 Like

Hoi,
Een drietal jaar geleden liep ik weg van een vieze Windows die op een nieuwe kleine PC niet deed wat ik wou. Een hackerclubje uit mijn buurt wist er Ubuntu als eerste kennismaking met Linux op te zetten.
Nu stap ik op eigen houtje over van Ubuntu Studio naar Manjaro.

Ik ergerde me in Ubuntu Studio aan een overdreven hoeveelheid lettertypes die standaard in het pakket zaten. Deze via de GUI verwijderen kon maar een letter per keer, daar zou te veel tijd in kruipen om er aan te beginnen. Ook de hoeveelheid Midi software voor muzikanten in Studio, kon ik als graficus niet gebruiken. Ook stelde ik problemen vast met binnen Ubuntu Studio gemaakte SVG's bij deze te uploaden naar openclipart. Hoewel het tegengesproken werd dat het probleem aan Studio lag, vermoed ik dat het niet kunnen verwerken van aangemaakte SVG's niet aan Inkscape lag, maar aan Studio.

Op een goed moment met weinig opdrachten doe ik nu de overstap naar Manjaro.

Manjaro lijkt met geen zwaar OS dat mijn beperkte PC wel aan kan. De gebruikte strakke huisstijl vind ik ook wel aangenaam onpretentieus en functioneel gericht zonder saai te worden. Dat kan ik zeker waarderen.

Ik heb ondertussen ook nog een paar oude 32 bit laptops van de afvalberg gered waarop ik Lubuntu en Xubuntu draai: De meegeleverde windows konden ze eigenlijk niet aan. Nu lopen ze - binnen de beperking van berperkte grafische kaarten - weer prima.

Na een opleiding (20 jaar geleden) binnen het monopoly van Adobe en Apple voor grafisch ontwerp, smijt ik me nu volledig -en met dank- in de FOS die het ondertussen best wel aan kan van opdrachten kundig als stielman netjes en ook mogelijks heel creatief op te lossen.

Tot zover een kennismaking. :wink:

4 Likes

Net als je 32-bitters uit hun lijden wil verlossen, komt er iemand die ze weer leven inblaast. :wink:
Succes met je grafissch ontwerp in FOSS er zijn veel in die hoek bezig.

1 Like

Hallo.

Ik gebruik nu een maand Linux en het bevalt me goed. Sinds gisteren gebruik ik Manjaro XFCE, daarvoor Xubuntu en alles werkt prima.

4 Likes

Heuy,

Wat flipper al zei, meeste praten gewoon Engels hier en op de meeste plekken online, en vallen dan niet zo op. Uberhoubt, als je in IT werkt/hobbied is vrijwel alles Engels, dan voelt nederlands heel onwennig en vertalingen klinken vaak vreemd.

Gebruik zelf Manjaro nu zo'n 3 jaar. Moet zeggen dat ik nog geen andere Nederlandse Manjaro gebruiker tegen ben gekomen irl. Wel een paar mensen die het op mijn aanraden gingen proberen, maar dat telt dan eigenlijk niet. Leuk om te zien dat er meer zijn, misschien loop ik er op een dag nog random eentje tegen het lijf, ik geloof nooit dat we zo zeldzaam zijn :joy:.

2 Likes

Er zijn er wel een paar :wink:

2 Likes

het word er steeds meer idd manjaro betreft, maar ubuntu enzo tikt wel de klok gemiddeld nog :slight_smile: zolang je er plezier mee hebt :slight_smile: had manjaro zelf vanaf gebruikt sinds 2012 in september 1 maand na launch, maar was principe onwennig want had alleen ubuntu based gebruikt maar sindsdien is wel veel veranderd. :slight_smile: onderandere calamares etc hoe dat totstand is gekomen, en calamares kun je tegenwoordig meer zien als een distro breed installer, zoals je weet is het beetje begonnen met blue systems / manjaro begonnen en zo beetje verspreid :slight_smile:

2 Likes

Ik kwam vanuit Windows naar Manjaro, dus ontwenning ken ik wel. Maar moet zeggen dat het snel op te pakken is. Later nog even Ubuntu moeten gebruiken voor wat school gerelateerd spul (Ubuntu was nodig voor een specifiek vak), maar dat voelde nogal omslachtig in gebruik. Ik dualboot m'n desktop nog met Windows voor games, maar m'n laptop heeft alleen Manjaro geinstaleerd staan.

Ik twijfel er niet aan dat er meer zijn, vandaar mijn "ik geloof nooit dat we zo zeldzaam zijn". Bedoelde puur dat ik ze nog nooit tegen ben gekomen, iig niet naar mijn weten. Niet dat het uitmaakt, was puur een random constatering. Wel een Arch gebruiker, een Mint gebruiker, paar Fedora mensen, en idd meerdere Ubuntu gebruikers gezien. Op zich vind ik het allemaal prima, zolang iedereen respect kan hebben kun je juist erg interesante gesprekken halen uit groepen met verschillende distros.

2 Likes

Hallo.

Ik ben recent van Pop OS overgestapt naar Manjaro.
Dit omdat het iedere update wel weer wat was met m'n Nvidia kaart. (Dit terwijl ik de Nvidia editie had geinstaleerd van Pop OS)

Ik had ruimschoots minder problemen met een mogelijke FrankenDebian setup en de Proprietary Nvidia driver te installeren.

Ubuntu draai ik op het werk, maar hoewel ik denk dat we Cannonical dankbaar mogen zijn voor een hoop, kijk ik liever naar iets anders als een personal use OS.

Manjaro maakt Arch zeer toegankelijk en heeft een redelijk fijne visie en actieve community kan wel gesteld worden. Ik maak al gebruik van een paar AUR packages, maar ik hou /news goed in de gaten bij het updaten.

Tot nu toe enorm fijne ervaring, ook erg smooth, ondanks dat ik toch Gnome boven XFCE heb verkozen.
Op Debian draaide ik KDE, maar ik vind Gnome toch wel er fijn. Mogelijk ben ik door Ubuntu en Pop OS er ook tamelijk aan gewend geraakt.

Edit:
Ik wil er nog aan toevoegen dat mijn volgende build een AMD GPU (5700 XT als dat nog het nieuwste is van ze tegen die tijd) gaat krijgen, samen met een 2e gen Zen gebaseerde processor.

4 Likes

Forum kindly sponsored by