Hoi aan alle .NL Manjaro gebruikers

Hoi,
Zal mij ook even voorstellen.

Ik ben Laurens, Manjaro en Arch gebruiker sinds een jaar of 3. Daarvoor wel regelmatig gespeeld met Ubuntu, Debian en Suse. Maar op de een of andere manier trekt ik die halfjaarlijkse releases niet plus dat het zelf bouwen van software mij nooit wilde lukken.

Dezelfde Manjaro LXQT install werkt hier van begin af aan onverstoorbaar door. Paar keer gemold maar altijd weten te fixen (wat ik vrij bijzonder vind). En het blijft 'snappy'! Vooral als ik nu af en toe meekijk bij iemand zijn Ubuntu, Mac of Windoos - overal animaties etc. Allemaal traag. Moet ik dus niks van hebben.

Ik ben software tester van beroep en doe in die hoedanigheid vrij veel met Docker, K8s en Java. Naar mijn mening werkt dat op Linux toch allemaal niet wat sneller en makkelijker dan bij een aantal alternatieven. Kantoorwerk (Excel) blijft wel een uitdaging (draaitabellen in Libreoffice....).

Ik heb mij hier op het forum maar weer opnieuw aangemeld omdat ik mijn nieuwe zakelijke laptop aan het inrichten ben. Dan merk je pas hoe vergroeid je raakt met je met veel pijn en moeite ingerichte oude bakkie. Tijdens het inrichten nu veel problemen om op de i5-10210U chip de Linux ondersteuning volgens mij nog niet helemaal 100% is (VA-API: Visual studio code, Brave willen niet zo lekker (gewoon niet) werken).

Vriendelijke groet!

4 Likes

Forum kindly sponsored by