ik gebruik al een tijdje Linux (ongeveer 10 jaar) waarvan de laatste 3 jaar manjaro (gestart met versie 0.8.1)
gebruik steed de XFCE desktop omdat ik die het beste kan aanpassen en ook het makkelijkst in gebruik is
ik probeer mensen warm te maken om over te stappen op Linux (al of niet manjaro) - een veel gestelde vraag die ik krijg
is het installeren van een eid- kaart lezer met de benodigde software - dit is iets dat in manjaro achterwege is gebleven
uiteindelijk slaag ik er wel in om die installatie te doen lukken maar voor beginnners is er geen beginnen aan
daarom mijn vraag kan er een wiki gemaakt worden om de kaartlezer en de nodige paketten en eid software te installeren in manjaro (software zit spijtig genoeg in aur) laatst was er een probleem met een sleutel toekennen voor dit pakket.
dit is iets dat veel eenvoudige zou moeten kunnen worden gemaakt - zeker voor de belgische gebruikers waarvan ik weet dat de meeste dit nodig hebben om hun belastingen in te vullen of om documenten aan te vragen in de gemeente en zo verder ...
ik vind manjaro een prachtig systeem - werkt zeer stabiel - en heb sindsdien geen problemen gehad - buiten dit probleem dan
ik hoop dat de nodige software en paketten snel in de officlele repositories komt zodat we niet meer vanuit aur dit moeten installeren