Manjaro in MM Zwolle.

Klinkt allemaal niet echt Nederlands...

1 Like

Meestal reageer ik in de taal die de ander ook gebruikte. Daarbij, dat na 1 Engels talig comment meteen iedereen naar Engels switched is dan wel weer erg Nederlands :wink:

1 Like

Wordt dan wel lastig als iemand in het Chinees zou reageren. :wink:

Ow, and by the way....

2 Likes

Dat zeg je nou wel, maar paar dagen terug had ik een vrouw in de winkel die alleen Chinees sprak en met Japanse kanji (waarschijnlijk erg slechte, maar iig voor haar begrijpelijke) Chinese zinnen schijven + wat google translate heb ik haar computer specs uitgelegd en geholpen een laptop te kiezen en te kopen. Hoewel dat idd wel lastig is, kan het dus wel :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Wat in het Japans "私はζ—₯本θͺžγŒθ©±γ›γ‚‹γ‹γ‚‰γ€ε°‘しい中国θͺžγŒθͺ­γ‚γ‚‹" is werd bijvoorbeeld "私話ζ—₯本θͺžγ€‚私少θͺ­δΈ­ε›½θͺž". Het Japans vertaald naar "Omdat ik Japans kan spreken, kan ik een beetje Chinees lezen" en herschreven als (letterlijk) "Ik spreek Japans. Ik beetje lees Chinees". Waarschijnlijk super lelijk voor Chinees, mist een "dus" achtige statement, en sowieso met het verkeerde karakter voor "ik" in Chinees (maar weet niet hoe ik de goede op een Japanse IME type), maar we begrepen elkaar in ieder geval dus het doel was behaald en ze was blij met haar laptop :relaxed:

Hopelijk heb ik in de toekomst nog tijd om fatsoenlijk Chinees te leren, inclusief uitspraak :slight_smile:

meestal zit windows in een winkelmodes en kun je niet rebooten en zit bios op slot, deze laptop kennelijk niet. het is idd niet netjes om er linux op te gooien of er mee te klooien maar ik zou die persoon eerder in dienst nemen dan dreigen met politie want hij/zij kent tenminste wel zijn tech.

goed personeel vinden is lastig, zelf heb ik altijd vragen over bios mogelijkheden en type ram en opslag ed. en maar al te vaak zie ik AMD staan terwijl er overduidelijk INTEL in zit en andere kleine foutjes.

Fouten op de kaarten kunnen medewerkers weinig aan doen, dat komt vanuit een extern systeem. Dat is, zolang de kaart wel aan het goede product gekoppeld is. Dat is deel verantwoordlijkheid van verkopers, deel verantwoordelijkheid van externe partijen (zoals bij laptoptassen etc, die worden niet door ons gevult).

Ik weet niet welk filiaal je normaal komt. Het scheelt nogal per filiaal, maar tegenwoordig proberen ze in Zwolle iig mensen met iig kennis van 1 van de stukken van de afdeling aan te nemen (dat is ook hoe ik er kwam, ben "te oud" (en dus te duur) voor veel plekken als partimer). Daar in tegen hoor ik ook meerdere filialen waar het er erg anders aan toe gaat.

Hoewel ik ook niet van elk model alle biosmogelijkheden uit m'n hoofd ken en het na zou moeten zoeken (dat is vrijwel niet te doen), zoek ik het graag ff voor je na. Desnoods start ik er 1 op als het echt uitmaakt voor je en kijken we ff in de BIOS. Maar idd, het is aardig lastig goed personeel te vinden. De enige met IT kennis die er werken zijn of ex-IT'ers die wat anders wouden gaan doen (in ieder geval ken ik daar 1 van), of studenten.

Overigens, er staat vaak demo software op (die overigens met regelmaat vast loopt), maar dat is puur in een (voor demo) neergezet account op normale Windows en verder wordt er weinig veranderd. Ook hier gaan de verkopers niet over, dit wordt van bovenaf opgedragen. Ik ben het met je eens dat het niet de beste manier is, maar dit is niet iets waar werknemers wat aan kunnen doen.

Forum kindly sponsored by